torsdag den 7. august 2014

CFW SS15

Ganni
Ganni's modeshow blev opvist på en tennisbane. Jeg er vild med de forskellige stilarter som der er mixet sammen i kollektionen: sporty, feminin og det rå look. Ganni's SS15 kollektion har flere sporty elementer som sneakers, bomberjakken/baseball-jakken og sweatshirts. Kollektionen har flotte og friske farver som mint- blå og armygrøn, som virkelig er flotte til foråret og sommeren.

Baum und Pferdgarten
Jeg er så forelsket i hele Baum und Pferdgarten's SS15 kollektion. Den er farverig, fuld med prints, og med simple items. Den marineblå farve går igen i flere af deres styles, som er enormt iøjenfaldende og smuk. Rikke Baumgarten and Helle Hestehave har virkelig skabt en smuk og magisk kollektion. 

Mads Nørgaard
Mads Nørgaard har skabt en kollektion for både mænd og kvinder. Den er fyldt med denim som bl.a. er sat sammen i hele looks. Kollektionen er har flere hvide og løse kreationer, som giver den et frisk pust. Mit absolut favorit look er helt klart pelsen som i ser på det første billede, den er så cool! 


Lovechild 1979 
Lovechild 1979 var modeugens åbningsshow. Designerne bag Lovechild 1979 Katrine Rabjerg and Anne-Dorthe Larsen, har skabt en kollektion af løse materialer samt tilsat flade flip-flops, som giver en afslappet udtryk. Den marineblå farve er en dominerende farve i kollektionen som giver en kontrast til de ellers afslappede items. 

Designers Remix
Charlotte Eskildsen designeren bag Designers Remix, har fået kreeret en kollektion med inspiration fra den gammeldags mode med kyser og blonder, men har givet det en moderne fortolkning med spidse sko, spagettistropper og crop tops. 

Bruuns Bazaar
Bruuns Bazaar's SS15 kollektion er fyldt med enkle items, med fokus på luksuriøsitet og det klassiske, som altid holder. Tøjet i kollektionens er af lette og smukke tekstiler, som gør den smuk og klassisk. 

By Malene Birger 
Det sidste show i går var By Malene Birger som blev opvist på Papirøen. Hele kollektionen er så smuk, den er fyldt med frynser, løse bukser og skinnende palietter. Kollektionen er safari og afrikansk inspireret, med de rundehalskæder, lange løse kjoler, af neutrale jordfarver, hvid og sort.
.

Ovenover ser i mine favorit looks fra mine favorit shows, fra de sidste to dage af Cph Fashionweek. Jeg syntes det er nogle utrolig flotte shows der har været, og jeg glæder mig til at holde mig opdateret og se de næste shows. 

I dag skal jeg til Copenhagen Fashion Festival sammen med min veninde, jeg ser frem til at se hvordan det er, men jeg er sikker på det nok skal blive fedt! 

Husk, i kan følge med i modeugen på DR K kl. 21:30, og hold øje på DR K for andre spændende modeprogrammer! 

Hvilke shows er jeres favoritter? Skal I til CPHFF? 

- Josefine 

English: Above you see my favorite looks from the shows during the last two days of Copenhagen Fashionweek. I'm specially in love with the collections from Ganni and Baum Pferdgarten.

Do you have any favorite danish brands?  

2 kommentarer:

  1. Jeg synes at Gannis kollektion var ret kedeligt, for at være ærlig. Måske trænger jeg bare til at se deres designs igen, for normalt kan jeg godt lide Ganni... Baum und Pferdgarten derimod stjal mit hjerte med det samme! Hold da fast, hvor var det bare gennemført og ultra pænt. Klart mit favorit show!

    - Sara // www.sarasskab.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo smag og behag, jeg elskede den sporty vibe der var over gannis kollektion! Og jeg er helt enig i med dig om Baum und Pferdgarten det var virkelig også en lækker kollektion!

      Slet