søndag den 28. december 2014

Glædelig jul fra By Us: Juletanker

I får lige et skønt billed fra i sommers...men elsker I ikke også sneen(I know you do <333)

GLÆDELIG JUUUUL & GODT NYTÅRRR TIL DE SKØNNESTE LÆSERE 


Nu er julen så småt ved, at være ovre og vi går meget snart ind i et nyt og spændende år, men her i tirsdags da jeg stod bagte småkager med min farmor, så kom jeg til at tænke på hvor meget vi tager forgivet, og hvordan vi brokker os over de mindste pediteser. 


Julen bliver, som vi nok alle ved kaldt hjerternes tid, det er en tid hvor vi skal nyde hinandens selvskab, og elske hvert øjeblik.

Jeg(og I)ved, at man ikke kan gå rundt og være glad hele tiden, man kan ikke undgå at blive irriteret over noget eller synes der er en, som går på ens nerver, men jeg synes julen er en tid, hvor man måske lige skal stoppe midt i juleshoppingens stress og så virkelig tænke over hvad man har.

Da jeg stod og bagte småkager med min farmor, kom jeg til, at stoppe og netop tænke over hvad jeg har. For  mit vedkommende skal jeg ikke klage, jeg har en fantastisk familie, som tager sig af mig på aller bedste vis, jeg har de skønneste venner og en generalt bare en dejlig hverdag. Jo selvfølgelig synes jeg måske ikke det er fedt, at skulle stå på en perron klokken 07.24 en mandag morgen, men jeg skal ikke klage, fordi jeg får mad, kærlighed og hvis jeg mangler noget så gør mine forældre alt for at sørge for, jeg får det jeg mangler <333

Jeg tror vi danskere noglegange glemmer, hvor godt vi har det (Undskyld mit sprog), men vi får altså i hoved & røv, vi har et skønt land, gode faciliter, et godt miljø, god økonomi, og ja.. I ved nok hvad jeg mener.

Vi burde værdsætte mere hvad vi har, og noglegange droppe alle de små latterlige diskutioner som man kan have med sine forældre(kender jeg lidt til, er måske lidt dårlig til at droppe en diskution... aha), kollegaer, venner, børn og så bare nyde hvad vi nu har og få det bedste ud af det.

Jeg siger ikke, at vi skal gå rundt i et happy-go-lucky land(det ville være skønt hvis alt var perfekt..men måske også lidt kedeligt ik?.. ), fordi der er ingenting der nogensinde kan blive helt perfekt, der vil altid opstå konflikter, kriser o.s.v.

Intet er perfekt (og det vil der nok aldrig være noget der bliver aha (I tænker sikkert "hold da op du er positiv Olivia ahah)) og der vil komme tider, hvor vi er ulykkelige og føler os nede, men det er jo netop der, hvor vi skal huske det som julen bl.a omhandler: KÆRLIGHED.
Tro mig selvom du føler dig, som "Palle alene i verden", så lover jeg du ikke er det, der er en som går gennem præcis det samme, som dig eller har gået igennem det samme og det kan garanteret være en af dine kærer, så husk du er ikke alene, det vil du aldrig være.

Jeg håber i ville læse med, og glædelig bag-jul & glædelig-tidligt-nytår !! <3333

Mange knus

- Olivia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar